FAQs

 

Q: Where do you produce this product?

A: In Salatiga.

 

Q: Why the product looks damaged?

A: We are specializing our business on vintage products, thus the product is intentionally made rustic in the finishing process.

 

Q: How do you create a rustic product?

A: All of the product bases are made by machine (not handmade), while for the rustic finishing part, we shave, burn, and hit the furniture to get the rustic look. There is also finishing process done by hand which is to create a rustic look.

 

Q: Can I request for a custom order?

A: No, we sell products that are available in our showroom and via our online store only.

 

Q: Can I order this product with different colour?

A: Unfortunately, for now we only sell products that are available in our online store.

 

Q: Can I request for an Epilog Furniture catalogue?

A: For now, we have not provided any catalogue yet, however you can check our products via our online store.

 

Q: Do you use Duco in the finishing process?

A: Duco has not met the standard of exported product, since it contains toxic. Instead, we use NC and waterbase finishing.

 

Q: Do the colors in display look exactly like the real colors of the products?

A: Each monitor has different character in colors. The displayed photos may have slight differences with the real colors. It will be depend on the light exposure when the photos were captured and the setting of your monitor.

 

Q: How if I feel disappointed with the products purchased from Epilog?

A: We will provide the best products and services for our customers, however if you have already bought a product and do not satisfy with it, please send the product back to us. However, we would not refund the re-shipment. For further information, please refer to the details on our Return Policy.

 

Q: Should I spend more money for the shipping of the product?

A: Shipping cost is free for shipping all cities in Indonesia. 

 

Q: I have just received an email with the connote number of the product shipment, however when I checked it, there has not been any progress report yet. What should I do?

A: We will send you the connote number right after we handover the product to the shipping agency. Our shipping service partner may need 24 – 48 hours to update the detail of your product shipping information on their website. Probably, the information have not yet been updated at the moment. Though so, if after 48 hours you still cannot track your order shipment, please call us in our hotline number 02744530704.

 

 - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

Q: Di Mana barang produksi di mana

A: di Salatiga.

 

Q: Kenapa barang kok kelihatan rusak2 gini?

A: kita memang specialist di vintage, finishing kita buat rustic.

 

Q: proses untuk buat rustic gimana?

A: Product base semua tetap produksi dengan mesin (bukan handmade), untuk finishing rustic, kita pakai proses serut, bakar, dan dipukuli untuk mendapatkan kesan rustic. Finishing ada yg handmade, untuk kesan rustic.

 

Q: Apakah bisa custom order?

A: Tidak, kami hanya menjual produk yang ada di showroom dan yang tersedia di online store kami.

 

Q: kalo saya mau pesan barang ini, tapi di warna berbeda bisa?

A: Mohon maaf untuk saat ini kami hanya melayani penjualan barang yang ada di online store saja.

 

Q: Bisakah saya minta katalog Epilog Furniture

A: Untuk saat ini kami tidak ada katalog, katalog dapat dilihat di online store kami.

 

Q: ini finishing pake Duco?

A: Duco itu tidak standard export, karena mengandung racun. Kami pakai NC dan waterbase finish.

 

Q: Apakah warna yang terdisplay adalah warna yang sesungguhnya?

A: Setiap layar monitor mempunyai perbedaan karakter warna antara satu dan yang lainnya. Photo yang terdisplay mungkin sedikit berbeda dengan warna yang sesungguhnya. Terpengaruh oleh pencahayaan saat sesi pemotretan dan layar monitor anda.

 

Q: Bagaimana jika saya tidak berkenan dengan produk yang sudah terlanjur saya beli di Epilog?

A: Kami akan berikan yang produk dan layanan terbaik untuk pelanggan, namun jika memang barang yang sudah anda beli ternyata tidak sesuai dengan keinginan silahkan kirim kembali kepada kami namun maaf kami tidak menanggung biaya kirim balik ke tempat kami. Selengkapnya anda bisa cek detail di Return Policy.

 

Q: Apakah saya harus keluarkan biaya kirim?

A: Biaya kirim gratis ke seluruh wilayah di Indonesia.

 

Q: Saya baru menerima email yang berisi nomor resi tapi saat saya cek tidak muncul laporan, apa yang harus saya lakukan?

A: Kami kirimkan nomor resi segera setelah kami serahkan produk anda ke jasa ekspedisi, namun rekanan jasa ekspedisi kami mungkin membutuhkan waktu 24 – 48 jam untuk memperbarui informasi pengiriman secara detail pada websitenya. Kiriman anda mungkin belum terbarukan informasinya saat ini. Kalaupun sudah lewat 48 jam anda tetap tidak bisa melacak barang kiriman anda, silahkan hubungi kami di hotline 02744530704.